Het is zo ver… 4 kinderen op de achterbank, bagage in de MINK Sportscamper en de tocht gaat beginnen. We gaan een paar dagen naar de Ardennen en onze dochters hebben allebei een vriendin uitgenodigd om mee te gaan op dit kampeeravontuur. We zijn al eerder weggeweest met de Mink, maar dat was met zijn tweeën. Nu zijn we met z’n zessen!

Camping arkeo viking campers

Alles past erin!

De eerste uitdaging: waar laten we alle bagage als de auto vol zit met kinderen? Dat was verrassend makkelijk op te lossen. Een deken over het queensize matras van de MINK en beddengoed en daarbovenop de tassen, twee tenten, een shelter, 6 stoeltjes en een tafeltje. Het paste verrassend makkelijk.

Marsmellows roosteren op kampvuur blog ardennen viking-campersDe reis ging naar Nonceveux, naar Camping Arkeo. Een prachtig groene camping met mooie beschutte plekken aan de rivier de Amblève, vlak bij Remouchamps en Ninglispo. De reis was zonnig en hoewel de rit minder dan 2 uur was van onze woonplaats waanden we ons door de heuvels, de bossen en de Franse taal toch echt ver weg in het buitenland. Die heuvels merk je nauwelijks met de MINK achter je. Caravans en campers, we haalden ze allemaal in toen we bij Luik omhoog reden. We vonden een mooi plekje waar de MINK in no time op de juiste plaats stond. Vervolgens zetten wij de shelter, en de kinderen de koepeltentjes op. Iedereen was lekker bezig! Toen we allemaal klaar waren was de MINK ook weer leeg. Die shelter hadden we mee voor: ‘je weet maar nooit’. Het is tenslotte vroeg in het voorjaar.

Op pad met de auto

’s avonds namen we de auto naar het dichtstbijzijnde pittoreske plaatsje, waar we boodschappen deden en echte “Vlaamse” frietjes aten. De auto is tenslotte vrij om lekker de omgeving mee te verkennen. Toen we terugkwamen op de camping staken we een kampvuur aan in de gehuurde vuurschaal. We sloten de dag af bij een warm knapperend vuurtje. Heerlijk voldaan genoten we liggend in de MINK, kijkend naar de sterren door het enorme panorama-raam, na van de eerste dag.

Wild and free

Waterval Ningliso vikingcampers

De volgende dag gingen we na het ontbijt, op pad voor de Ninglinspo wandeling. En wandeling van 6 km. Eerst een steile klim en daarna een flinke afdaling. Het was een flink uitdagende wandeling omdat er behoorlijk wat stukken zijn waar je dicht langs rotswanden en over smalle paadjes van rots naar rots springt. Door het bos, langs een rivier, via een waterval en met een prachtig uitkijkpunt. En met heel veel insta foto opportunity’s en genoeg uitdaging waardoor ook sportieve tieners enthousiast zijn over deze wandeling.

Net op het moment dat we terug in het dal waren vielen de eerste druppels. We gingen vlug terug naar de camping waar het de jongste twee lukt om het kampvuur weer op te stoken. We roosterden worstjes op het vuur met brooddeeg, onze eigen Brabantse worstenbroodjes. En door de shelter was de regen ook helemaal geen probleem. Het was juist erg knus. Onder twee bogen van de shelter stonden de tentjes en de MINK stond met de keuken in de boog. De keuken van de MINK stond mooi droog zodat we er altijd goed bij konden voor wat eten en drinken. ’s Avonds draaiden we de MINK met de deur onder de shelter zodat we droog naar binnen konden om te slapen. Ook dag 2 was ondanks de regen dus goed geslaagd. Helaas was het Ardennen weekend toen alweer voorbij en moesten we de volgende dag inpakken.

Het was een geslaagd weekendje weg met de MINK en de kids. De volgende staat inmiddels al weer gepland. Deze keer voor een langere verblijf… en weer met 4 tieners mee.

Neem nu contact op voor een vrijblijvende bezichtiging.

Viking Campers werkt met bezichtigingen op afspraak. Dit kan ook 's avonds en in het weekend. Vul het contactformulier op de site in of bel 06-48251477 om meteen iets in te plannen. We hebben modeljaar '23 nu op voorraad.

Benieuwd? Neem dan contact met ons op.

Vraag ook naar de warme herfst actie!

We nemen zo snel mogelijk contact op!